يسعى هذا الموقع إلى تقديم معلومات علمية موثقة باللغة الإنجليزية عن كل ما يصدر باللغة العربية عن الحضارة الأوربية، وبذلك يسعى إلى تعريف الباحثين الغير ملمين بالعربية بالجهد العربي في هذا المجال. هذه المعلومات تأتى بالأساس من جمهورية مصر العربية، بدون إغفال أي إسهامات أخرى من الإخوة المتخصصين في الوطن العربي، شرقه وغربه. وكذلك يسعى الموقع إلى تقديم معلومات عن كل ما يصدر بلغات أوربية عن الحضارة العربية ولاسيما أثناء فترات النقل الثلاثة: نقلنا الأول عن اليونان (ما بين القرن الثاني والرابع الهجري/ الثامن والحادي عشر الميلادي)، ونقل الأوربيين عنا بلغتهم اللاتينية (ما بين القرن الخامس والتاسع الهجري/ الثاني عشر إلى الخامس عشر الميلادي) قبل نهضتهم الحديثة، والتي يردون بدايتها إلى القرن الخامس عشر الميلادي، ثم نقلنا الحديث عن الإنجليز والفرنسيين وغيرهم من الأوربيين بداية من الثاني عشر الهجري/القرن الثامن عشر الميلادي وحتى اليوم.

Monday, February 15, 2016

The Arabic translation of Homer's Iliad is the second most sold book in Cairo IBF 2016

The offical page of the NCT in Cairo has announced that Homer's Iliad is the second most soldbook in Cairo International Book Fair From January 27, 2016 17:00 until February 10, 2016 19:00.


On the first place comes Masnavi of Rumi and the third Goethe's Faust.

5 comments:

  1. It would be interesting to know what verse form is used.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is not in verse, this translation, which was directly from Greek, is in prose. Peter Pormann wrote a review about it, see here Peter E Pormann. "The Arabic Homer: An Untold Story." Classical and Modern Literature(2007) : 27-44. About Sulaiman Al-Bustani's verse translation (published in 1904:free to download from this link http://www.hindawi.org/books/85205353/) see Magda El-Nowieemy's review here https://www.academia.edu/7142223/Sulaiman_Al-Bustanis_Translation_of_Homers_Iliad_A_Study_of_Creation_and_Trans-Creation.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. thank you very much for this information, Usama!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete