يسعى هذا الموقع إلى تقديم معلومات علمية موثقة باللغة الإنجليزية عن كل ما يصدر باللغة العربية عن الحضارة الأوربية، وبذلك يسعى إلى تعريف الباحثين الغير ملمين بالعربية بالجهد العربي في هذا المجال. هذه المعلومات تأتى بالأساس من جمهورية مصر العربية، بدون إغفال أي إسهامات أخرى من الإخوة المتخصصين في الوطن العربي، شرقه وغربه. وكذلك يسعى الموقع إلى تقديم معلومات عن كل ما يصدر بلغات أوربية عن الحضارة العربية ولاسيما أثناء فترات النقل الثلاثة: نقلنا الأول عن اليونان (ما بين القرن الثاني والرابع الهجري/ الثامن والحادي عشر الميلادي)، ونقل الأوربيين عنا بلغتهم اللاتينية (ما بين القرن الخامس والتاسع الهجري/ الثاني عشر إلى الخامس عشر الميلادي) قبل نهضتهم الحديثة، والتي يردون بدايتها إلى القرن الخامس عشر الميلادي، ثم نقلنا الحديث عن الإنجليز والفرنسيين وغيرهم من الأوربيين بداية من الثاني عشر الهجري/القرن الثامن عشر الميلادي وحتى اليوم.

Wednesday, September 2, 2015

Scholarships for Egyptians to study/research in Germany

I've just received this announcement in my email. It could be of interest to Egyptians who want to study/research in German universities.

GERSS - GERMAN EGYPTIAN RESEARCH SHORT TERM SCHOLARSHIPS

Autumn Call 1 September till 15 October 2015


The German Egyptian Research Short term Scholarship GERSS is a program jointly funded by the Ministry of Higher Education (MoHE) and the German Academic Exchange Service, Bonn (DAAD) in order to finance short term scholarships for young Egyptian scientists to travel to Germany. The target groups of the program are researchers enrolled in MSc, PhD programs and young Post-Doctoral candidates. The scholarships may be awarded for a period from three to six months.

The scholarship shall enable advanced graduate students and young scientists to pursue part of their master’s, doctoral or post-doctoral research in a specific research project at German universities, archives, libraries or research institutes.

There are two calls for applications annually, namely the Spring Call (15.03. – 30.04) and the Autumn Call (01.09. – 15.10.)

Kindly note, application is only possible through the following link www.funding-guide.de

For more information, please find attached the GERSS info sheet.

For inquiries, please contact Mr. Adel Younis

gerss@daadcairo.org
Phone +20 2 2735 27 26 +20 2 2735 27 26 Ex: 146