يسعى هذا الموقع إلى تقديم معلومات علمية موثقة باللغة الإنجليزية عن كل ما يصدر باللغة العربية عن الحضارة الأوربية، وبذلك يسعى إلى تعريف الباحثين الغير ملمين بالعربية بالجهد العربي في هذا المجال. هذه المعلومات تأتى بالأساس من جمهورية مصر العربية، بدون إغفال أي إسهامات أخرى من الإخوة المتخصصين في الوطن العربي، شرقه وغربه. وكذلك يسعى الموقع إلى تقديم معلومات عن كل ما يصدر بلغات أوربية عن الحضارة العربية ولاسيما أثناء فترات النقل الثلاثة: نقلنا الأول عن اليونان (ما بين القرن الثاني والرابع الهجري/ الثامن والحادي عشر الميلادي)، ونقل الأوربيين عنا بلغتهم اللاتينية (ما بين القرن الخامس والتاسع الهجري/ الثاني عشر إلى الخامس عشر الميلادي) قبل نهضتهم الحديثة، والتي يردون بدايتها إلى القرن الخامس عشر الميلادي، ثم نقلنا الحديث عن الإنجليز والفرنسيين وغيرهم من الأوربيين بداية من الثاني عشر الهجري/القرن الثامن عشر الميلادي وحتى اليوم.

Saturday, February 4, 2017

Illicit Trade in Papyri: How It Works?

I have read a lot about the illicit trade in papyri, but I have never explored it further. In this series of posts, I will gather information as much as I can from what is reported in the Egyptian (Arabic) newspapers.

I will not try to comment or translate any articles. I will just state the date of publishing the report(s) as well as the name of the journals. I will of course read every detail in the report. I hope in this way, I will, at the end, have a clearer picture of how these artefacts are transferred from Egypt to its final destination(s) either in Europe or in USA. 

The first report, I post here, appeared in in Alwatan (The home country) newspaper on 15/4/2016. It is reported that the Egyptian police has been able to arrest an antiquities dealer, who has stored 9000 pieces (sic !) in his house in the district of Ain Shams. Papyri and manuscripts are said to be found among these artefacts. The artefacts is said to come from Upper Egypt.


Here is the link to the report: http://www.elwatannews.com/news/details/1097009