يسعى هذا الموقع إلى تقديم معلومات علمية موثقة باللغة الإنجليزية عن كل ما يصدر باللغة العربية عن الحضارة الأوربية، وبذلك يسعى إلى تعريف الباحثين الغير ملمين بالعربية بالجهد العربي في هذا المجال. هذه المعلومات تأتى بالأساس من جمهورية مصر العربية، بدون إغفال أي إسهامات أخرى من الإخوة المتخصصين في الوطن العربي، شرقه وغربه. وكذلك يسعى الموقع إلى تقديم معلومات عن كل ما يصدر بلغات أوربية عن الحضارة العربية ولاسيما أثناء فترات النقل الثلاثة: نقلنا الأول عن اليونان (ما بين القرن الثاني والرابع الهجري/ الثامن والحادي عشر الميلادي)، ونقل الأوربيين عنا بلغتهم اللاتينية (ما بين القرن الخامس والتاسع الهجري/ الثاني عشر إلى الخامس عشر الميلادي) قبل نهضتهم الحديثة، والتي يردون بدايتها إلى القرن الخامس عشر الميلادي، ثم نقلنا الحديث عن الإنجليز والفرنسيين وغيرهم من الأوربيين بداية من الثاني عشر الهجري/القرن الثامن عشر الميلادي وحتى اليوم.

Thursday, November 19, 2015

PELLA: Coinage of the Kings of Macedonia

PELLA


PELLA is a project of the American Numismatic Society directed by Dr. Peter van Alfen. The web database, based on the Numishare platform, has been developed by Ethan Gruber.

Substantial work in developing PELLA has been carried out by Prof. Andrew Meadows (Oxford University). Cynthia Cheng, Yoorim Choi, Sylvia Czander, Clara Sanchez, and Elena Ferrero provided considerable assistance in organizing material within the ANS collection. Alan Roche is responsible for the photographs of ANS coins. At the British Museum, Martin Price, former Curator of Greek coins, was instrumental in cataloguing this material. Amelia Dowler is the British Museum's current curator of this series. Prof. Bernhard Weisser and Dr. Karsten Dahmen have done the same at the Münzkabinett of the Staatliche Museen zu Berlin.

Current contributors to the project are the ANS, the Münzkabinett of the Staatliche Museen zu Berlin, and the British Museum.

Translations have been provided by the following:
German: Karsten Dahmen
French: Frédérique Duyrat



PELLA: About PELLA