يسعى هذا الموقع إلى تقديم معلومات علمية موثقة باللغة الإنجليزية عن كل ما يصدر باللغة العربية عن الحضارة الأوربية، وبذلك يسعى إلى تعريف الباحثين الغير ملمين بالعربية بالجهد العربي في هذا المجال. هذه المعلومات تأتى بالأساس من جمهورية مصر العربية، بدون إغفال أي إسهامات أخرى من الإخوة المتخصصين في الوطن العربي، شرقه وغربه. وكذلك يسعى الموقع إلى تقديم معلومات عن كل ما يصدر بلغات أوربية عن الحضارة العربية ولاسيما أثناء فترات النقل الثلاثة: نقلنا الأول عن اليونان (ما بين القرن الثاني والرابع الهجري/ الثامن والحادي عشر الميلادي)، ونقل الأوربيين عنا بلغتهم اللاتينية (ما بين القرن الخامس والتاسع الهجري/ الثاني عشر إلى الخامس عشر الميلادي) قبل نهضتهم الحديثة، والتي يردون بدايتها إلى القرن الخامس عشر الميلادي، ثم نقلنا الحديث عن الإنجليز والفرنسيين وغيرهم من الأوربيين بداية من الثاني عشر الهجري/القرن الثامن عشر الميلادي وحتى اليوم.

Friday, August 7, 2015

Arabian Epigraphic Notes An Open Access Online Journal on Arabian Epigraphy

Two new articles online!

The first two articles of the 2015 issue of AEN are now online:
  1. M.C.A. Macdonald, On the uses of writing in ancient Arabia and the role of palaeography in studying them
  2. A. Al-Jallad & A. al-Manaser, New Epigraphica from Jordan I: a pre-Islamic Arabic inscription in Greek letters and a Greek inscription from north- eastern Jordan.
The Arabian Peninsula contains one of the richest epigraphic landscapes in the Old World, and new texts are being discovered with every expedition to its deserts and oases. Arabian Epigraphic Notes is a forum for the publication of these epigraphic finds, and for the discussion of relevant historical and linguistic issues. The Arabian Peninsula is broadly defined as including the landmass between the Red Sea and the Arabo-Persian gulf, and stretching northward into the Syrian Desert, Jordan, and adjacent cultural areas. In order to keep up with the rapid pace of discoveries, our online format will provide authors the ability to publish immediately following peer-review, and will make available for download high resolution, color photographs. The open-access format will ensure as wide a readership as possible. more here http://www.arabianepigraphicnotes.org/.